FACEBOOK

VERANDERINGEN 2020

Facebook gaat de tijdlijn uit zicht laten verdwijnen. Als je nu de website of app van Facebook bezoekt, krijg je direct de tijdlijn met alle nieuwe berichten in beeld. Over een tijdje is dit niet meer zo! Waar je nu via de website aan de zijkant naar bijvoorbeeld groepen gaat op Facebook en via de app via de snelknoppen aan de onderkant van je scherm, zal je voortaan ook via een knop naar de tijdlijn moeten klikken. Hierdoor moet je een extra handeling verrichten om door de tijdlijn te kunnen scrollen. Facebook gaat namelijk meer focussen op groepen en privé berichten (Facebook Messenger).

“Social media is not a media. The key is to listen, engage, and build relationships.”

TIPS

VOOR ONDERNEMERS

Je weet nu dat Facebook in ieder geval groepen en Messenger naar voren gaat halen. Doe je hier nu nog weinig mee? Ga je er dan alvast in verdiepen! Zo heb je een streepje voor op de ondernemers (lees: concurrenten) die dit niet doen en sta je niet met je mond vol tanden op het moment dat de veranderingen worden doorgevoerd. Heb je nog geen Facebookgroep? Bedenk dan wat voor groep je zou kunnen aanmaken en investeer nu alvast in het promoten van die groep. Dan bedoel ik niet per se letterlijk adverteren, maar schrijf er berichten over op je tijdlijn en/of op andere kanalen. Zorg ervoor dat je alvast een basis met leden opbouwt. En ga daarnaast eens kijken hoe je Facebook Messenger kan gaan inzetten? Facebook zal hier ook meer advertenties laten zien in de toekomst. Maar je kunt nu ook al adverteren in Messenger. Ga daar bijvoorbeeld eens mee testen!